Яйцекладка и инкубационные яйца гусей

Кормление гусей, содержание гусей, выведение гусят, инкубация и другие примудрости

Модератор: ptashka

Спарювання гусей Яйценоскість.

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:10

Спарювання гусей. Яйценоскість.

Спарювання біологічна потреба тварин. Спостереження за гусьми завжди цікаве і відганяє скуку. В гусей спарювання завжди відносини, кохання.
Чим швидше познайомлені гуска з гусаком, тим вищий оплід.
Молодняк вже в півроку десь в вересні починає гратись в "топталки—полюблянки".
Подружні забави починаються за 2 – 3 тижні до початку яйцекладки. Нестись молодняк зачинає в березні наступного року, тобто в свій час. Гуски йдуть на оплід зручно розправивши спину і щільно притиснувшись до землі, лежать нерухомо.
Коли гуска надто активна сама лізе на гусака, довго з ним бореться, поки гусак не виб’ється з сил і взагалі не зможе топтати, в такому разі яйце залишиться незапліднене. Таку гуску краще вилучити з табуна.
Котра з гусок не несеться ту гуску гусак не обгулює.
Поки два молодих задири влаштовують між собою розбіки за володіння обгулювати гуску. При спарювані ніхто не повинен їм заваджати. Таких гусаків з їх гусками, краще тримати окремо.
В легких порід, всіх добре тримати разом. Коли гусака скинуть з гуски, він всерівно буде залазити, залазити поки не зробить свою справу.
Гуска може спарюватись з 5 – 9 різними гусаками.Агресивні гусаки спарюються з 8-10 гусками. Кожен четвертий гусак спарюється за племінний період тільки з 1 самкою, інші з 6-10 різними гусками. Коли гусак одну любить то і інших обслуговує, тільки щоб любима не бачила, коли наприклад на кладку відлучиться. Головна гуска після спарювання буде вимагати в гусака ще і ще покритись, а гусака потягне на новеньке. Як гуска гусака за тією справою застукає , гусак буде вибачатись пів дня.
40% гусок моногамні, 60% полігамні. Щоб уникнути поодинокості гусаків в коханні, гусиків міняють кожні 3 роки племіного використання. Моногамний гусак, при нагоді топче інших гусок, особливо коли своєї самки поблизу немає.
Щоб гусак гуску топтав вона може показати йому своє перше знесене яйце.
Гуска на гусці, а гусак поряд стоїть. Це гуски так розігрівають гусака. І справді він іде потім свою справу робити.
Залицяльникам гуски відповідають тільки одобрювальним гелготом.
В добре вгодованих гусей, звичайно, і добра яйценоскість. В добре годованої, не зажирілої гуски повинен нагулятись жир навколо клоаки. В племінний сезон гусей підгодовувати горохом. Племінний гусак не зажиріє, він працює.
Через 4 роки племінного використання процент яйценоскості в гусок значно падає. Тобто на п'ятий рік гуси різко знижують яйценоскість. Яйценоскість визначають по язику.
Після спарювання з гусаком, гуска протягом тижня, днів десять несеться заплідненими яйцями. Оскільки вона несеться через день отримується 5 запліднених яєць. Гусаків тримають разом з гусками 3 дні, потім забирають і знову через 6 днів на 3 дні залишають їх з гусками. Середня тривалість кладки заплідненими яйцями 12 діб і залежить не від частоти спарення, а від якості сперми і індивітуальних властивостей гуски. Запліднені яйця починають нести через 3 дні після спарювання. Запліднення відбувається за 5 -7 днів до знесення яйця. Підтвержує цю деталь і те, що гуска після штучного осіменіння тиждень несе запліднені яйця. Щоденне спарення гусей гарантує достатню концентрацію сім'я в статевих шляхах гусок, і знесення запліднених яєць. Тому гусакам краще спарюватись з самкою перед знесенням кожного яйця. Бувають гуски, що спарюються 2 і більше разів на добу.
При природному спарюванні заплідненність яєць падає з середини племінного сезону. При раній яйцекладці буває, що гусак ще не працює.
Коли гусак до спарювання не готовий, несучка може зупинити яйцекладку. Коли гусак почне спарюватись, то й гуска занесеться.
При відсутності лідера слабкіші гусаки, відразу починають залицятись і топтати гусок. Краще з ранку до гусок на кілька годин випускати слабкішого гусака, а лідера на цей час відділити від гусок, хай в цей час сидить без світла.
Висиджені гусята від гуски забирають, гуску пускають знову до гусака. Така гуска повина знову занестись.
Гуси часто важко переживають втрату своєї половинки. Коли гусям другий рік і більше і ми забираємо з табуна гуску, є потреба різати і гусака. Інакше він буде день і ніч з суму кричати.
Для підтримки і підвищення заплідненості яєць необхідно додатково тримати 25 – 30% резервних гусаків.
Стреси сприяють низькій заплідненості яєць. Спекота сильно впливає на гусаків, гальмує спарювання гусей. Гусак при темперетури (-2) – (-23) градуси зовсім не активний, в розрізі температур (0)-(+23) статева активність гусака різко підвищується.

Початок яйцекладки.
Щоб швидше занеслись, головною умовою є підвищення температури, гусятник може бути холодним, але з товстою сухою солом'яною підстилкою в гнізді. Щоб гуси неслись температура п.б. біля +5 градусів. Прокапати Седимін і днів через 3 занесуться.
Не сприяє яйцекладці підтримання температури +,- 0 – 1 градус. Така температура часто перериває яйекладку. Прискорює початок яйцекладки годівля пророщеним зерном не менше 10%, сирого протеїну не менше 13,5% в добовому раціоні. Трави скільки є.
Молоді гуски починають яйценоску на 1 – 1,5 тижня пізніше.
Чим пізніші гусята, тим гусьми вони швидше статево дозрівають. Починають нестись вже з лютого місяця. Весняні гусята яйцекладку починають пізніше.
За час линьки яйцевід дещо стискується. Після линьки переярі гуси відновлюють яйцекладку з більш мілких яєць. Величина яєць швидко наростає. Після перерви, мілкими буває кілька перших яєць.
Гуси несуться від позитивних емоцій. Перед початком яйцекладки та восени при добрій відгодівлі збільшуються об"єм і розміри клоаки гуски, особливо великі стають складки клоаки, лобикові кістки розходяться, черево збільшується - ознаки, що з дня на день гуска занесеться.
Про початок яйцекладки гуски стають неспокійні, часто сідають в гніздо, зариваються в соломі.
В гусок, що занеслиь, хвіст приспускається , стає на одній лінії з спиною. Піхва яйцеводу пальпується в кінці племінного періоду через клоаку. В клоаку гуски вводять вказівний палець правої руки і виявляють яйцевід розташований лівіше і дещо на 1 – 2 см нижче входу в клоаку В хороших несушок вона м'яка, об'ємна. Отвір в яйцевід широко відкритий. Вони рано починають і пізно закінчують нестись. Погані несушки пізно починають і рано закінчують яйцекладку. Їх піхва спадена, звужена і прощупується в вигляді кишеньки. В гусок, які не несуться яйцевід нагадує тоненький тяж і попасти в нього пальцевим оглядом не можливо.
В жирних гусей під крилом, майже під пахвиною на боці щупаються як би напівсфери – відкладення жиру. Ці утвори п.б. до кінця грудня, а після переводу гусей на схуднення розсмоктуються до початку року. В племінний сезон жирового яблука в гусок не повинно бути, а кобилка не повинна волочитись по землі. Гуски з жировими яблуками, великими кобилками рахуються зажирілими і не несуться або несуть жирові яйця. Гуси повинні пройти через холод, щоб зайву вагу скинути. Гуси готуючись до племінного сезону їдять мало. Гуси однолітки за продуктивний період значно втрачають вагу, порівняно з старшими за віком гусьми.
Для доброго запліднення і отримання яєць високої якості з листопада давати гусям вітаміни. В режимі 5 днів давати, 10 днів перерва і так до кінця яйцекладки. Коли гуска в племінний сезон різко зменшує масу, відповідно знижується її яйценоскість та маса яєць.
Зниження маси яйця веде до зменшення заплідненості яєць.
Від годівлі вівсом підвищується яйценоскість і вивід птиці.
В племінний сезон гусакам давати високобілкову їжу горох, бобові, тваринні білки, рибу, молочні продукти, м'ясокісткову муку, собачий фабричний харч.
Гусак з малоноских порід в племінний період повинен бути худий і напів голодний, інакше буде неоплод, вилуплюються дуже підленькі гусятка, які здихають при вилупі чи за кілька днів до цього.
Племінний табун з промислових порід гусей приблизно за місяць до племінного сезону і в племінний період годують до сита, не дбаючи про ожиріння. В добре вгодованих гусей звичайно і підвищена яйценоскість. В племінний період не можна допускати зниження ваги птиці промислових порід гусей. Гусаки повинні бути в міру вгодовані, щоб не видихнутись на протязі два і більше місяців племінного сезону підряд.
З лютьго гусакам всіх порід давати пророщені овес і ячмінь, змочені молоком з додаванням 2 крапель полівітамінів, хоча би віт. "Тривіт" чи "Тетравіт". Прискорює початок яйцекладки фелуцен.
В племінний сезон різко харчі не змінювати. Різка зміна раціону викликає стрес в гусей, гамує яйцекладку.
Одному дорослому гусаку в добу згодовують не менше 600 гр їдла.
Гусаків за 1 – 1,5міс до яйцекладки на протязі племінного періоду додатково підгодовувати цільним, краще пророщеним зерномпо 100гр на голову
З травня необхідно додавати в раціон вітамін "Е".
Перед початком яйценоскості для утворення доброї шкаралупи гусям особливо потрібні крейда і гравій. Робимо натиск на вітаміни А Д Е . Віт В в злакових достатньо.
Пам'ятати годівля більше сухим – варена картопля з зерном і птахи йдуть на примусову линьку - кінець яйцекладці. Прижиттєве скубання збиває яйцекладку.
Птиця на плем'я – картоплі краще не давати. Годівля в племінний період картоплею причина появи незапліднених яєць.
В кінці яйцекладки в гусок з оранжевий дзьоб блідне.
Не можна допускати залежування яєць в гніздах. Будиться рефлекс насиджування, гальмується яйценоскість. Може розвитись звичка розкльову і випивання яєць.
Вода і спарення гусей.
Вода активує птицю, покращує спарювання, підвищує процент запліднення яєць. Недостатня кількість води веде до втрати апетиту. Інтенсивність яйценоскості падає і може наступити передчасна линька. Спарювання прямо в воді сприяє заплідненю.
Перед спарюванням гусак кланяється перед гускою, опускає шию в воду, припіднімає крила.
Можливість купатись хоч би в тазу, сприяє кращому оплоду. Відро з водою сильно стимулює процес спарювання. Ставити більше відер з водою. Краще ставити таз не дуже глибокий, але широкий, достатньо довгий для занурення цілої гуски. Коли тільки гуска стає біля води на неї гусак і стрибає. Вигляд гуски яка купається на гусака діє безвідмовно.
Обов’язковий доступ до водойми для важких порід гусей, інакше низький процент запліднення яєць. Без води гусаку важко залізти на гуску, тим більше втриматись на ній. Гуси частіше спарюються воді біля берега чи зразу після купання.
Вода в поїлках повинна бути постійно, і змінюватись не рідше 3 разів на день. Гуси в відро з водою несуть камінчики, можливо, коли мало залишається води, вони таким чином хочуть підняти рівень води в посуді. Коли водойма відсутня, гуска взагалі може відмовитись від спарювання з гусаком.
Боротьба з багном. Воду краще розміщувати так, щоб птахи могли пити, але не могли плескатись і розливати воду. В місці виставлення води викопують яму глибиною з метр. Засипати її щебенем. Зробити навколо утвореної поїлки підіищення з сітки, по типу концертного подіуму, щоб гуси не могли затоптувати щебінь. Болото пропаде.
Можна створити структуру вигулу по типу стадіону. Стадіон завжди сухий.
Взимку, щоб не розводити сирість в поїлку зверху накласти великоочкову рибальську сітку, щоб крізь очко сіти могла лиш пролазити голова гусей.
Штучне освітлення.
Яйцекладку зупиняє зменшення світлового дня до 8 год. Починають нестись, коли світловий день підходить до 10 год.
Яйцекладка починається в кінці січня на початок лютого як правило, через 14 - 40 днів після подовження світлового дня додатковим освітленням.
Можуть занеслись часом через тиждень після вмикання таймера освітлення. При природному світловому дню гуска, як правило, занесеться в кінці березня.
На початку січня тривалість світлового дня гусям з 210 денного віку і старшим 7 годенний світловий день збільшують до 12- 14год – щоденно подовжуючи на 1год. Таке додаткове освітлення підтримують доки природний світловий день не досягне на дворі 14год. Потім додаткове освітлення вимикають.
Продовження світлового дня до 13-14 год позитивно впливає на раній початок яйценоскості і на 50 -- 60% збільшується річний збір яєць від кожної гуски.
Найкращі результати яйценоскості при переривчастому освітленні
з 6 ранку до 20 вечора.
Поступове збільшення світлового дня з 7 до 18 годин не забезпечує переваг в порівняні з показниками продуктивності при різкому переході від 7-ми годинного до оптимального 14 годинного світлового дня.
Збільшення світлового дня до 16 год знижує продуктивність гусей.
Червоно-фіолетова гама спектру стимулює сексуальну активність птиці.
Оранжево-червона світлова гама сприяє більш швидкому статевому дозріванню.
Зелено-синій спектр вигідний при вирощуванні на м'ясо. Діє заспокійливо на птицю.
Плафони ламп краще пофарбувати можна закрити, наприклад, зеленою чи синньою плівкою.
На рівні годівниць і поїлок застосовують не яскраве освітлення з розрахунку на 1 метр площі -- 5-8 вт чи 20-25 лк. Використовують гасові лампи, електричне освітлення під'єднане до таймера типу реле часу 2РВМ з електролампи встановленими на висоті 1,5-2,0 м від рівня підлоги. Вистачає і освітленності в 1 – 2 лк, головне щоб птиця добре могла бачити їдло.
Ознаки початку яйценоскості.
Перед початком яйценоскості, животики і хвости в гусок стають об'ємними. Гуска приспускає хвіст.
Статеве дозрівання молодих гусок настає значно швидше. Сперматогенез в самців починаюься пізніше на 2 -3 тижні до можливого початку яйценоскості, тому за 2 – 3 тижні швидше за гусок в самців подовжують тривалість світлового дня. В сім'янниках гусей активно дозрівають статеві клітини. Прискорюється статеве дозрівання самців, підвищується процент заплідненості яєць.
В цей час для сперматогенезу особливо необхідний вітамін "Е". Він перешкоджає утвореню вільних радикалів, які створюють в організмі значні збитки. Без вживання жирів вітамін "Е"організмом не засвоюється. Вживають при порушеннях функції чоловічих статевих залоз, виснаженні м'язевої системи в т.ч. при м'язевій дистрофії різного характеру та генезу. Вживають у тварин по 1мг на кілограм маси тіла. Наприклад, недоношеним діткам дають 9мг на добу.
Найбагатша вітаміном "Е"капуста. Значна його кількість міститься в яйцях, каштанах, цільному неочищеному зерні. При заморожені вітамін "Е"руйнується.
При неоплоді щоденно давати всім пророщене зерно, моркву, полівітаміни, глютен.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Яйця гусей

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:14

Яйця гусей.
Гусячі яйця дуже добрі і смачні смажені, і для приготування тіста, навіть розрихлювач не потрібний. В підмерзлих яйцях жовток стає як варений, жорский, після варення чи смаження він повертає звичну структуру.
Свіже яйце матове, покрите кутикулою безструктурним шаром органічної речовини утвореної слизом. Товщина кутикули 0,006мм. Матка продукує шкаралупу яйця. Шкаралупа забарвлюється безпосередньо перед знесенням яйця, в яйцеводі. Для білих виробляються спеціальні барвники – порфирини. Голубий колір створюється білірубіном. Дуже свіже яйце в склянці з водою тоне і приймає горизонтальне положення. Трохи під кутом стає десь через тиждень. Старе яйце спливає і стає вертикально.
Рух яйця по яйцеводу круговопоступальний. Яйце виходить з яйцеводу тупим кінцем вперед.
Яйця містять води відносно менше курячих, жирів більше. Тобто гусячим яйцям відносно важко забезпечити теплообмін, і зберегти зародок в доброму стані.
Збільшені розміри яєць, через збільшений вміст білків в харчах.
Вміст знесеного яйця, як правило, стерильний.
Білок дуже прозорий, з солодкуватим смаком, складений по типу піраміди з 4 шарів, зовнішнього рідкого, внутрішнього рідкого, середнього щільного і градинкового. Градинковий шар, власне градинки амортизатори з'єднані з жовтковою і підшкаралупною оболонками.
В яйцеводі залозами виділяються речовини з котрих утворюються допоміжні структури яйця, в тому числі білок, підшкаралупні оболонки та шкаралупа. В лійці білкової частини яйцеводу в процесі утворення яйця в структури яйця з лійки можуть попадати і включатись включення.
В молодої птиці шкаралупа яйця більш пориста. Кількість пор в шкаралупі в порівняні з курячими в 3 – 4 рази менша, особливо в гострому кінці яйця, розміри самих пор більші ніж в курячих. Яйце з шкаралупою формується на протязі 22 годин.
Через кілька днів після знесення внаслідок дії ферментів, смак яйця стає особливо приємним, аромат якось нагадує запах горіхів. По мірі зберігання яєць, складні сполуки розкладаються на більш прості, йде процес окислення. Білок втрачає воду, рідне. Жовток збільшується в розмірі, внаслідок ослаблення градинок, спливає. Градинки не втримують його.
Яйця при зберіганні в теплому, сухому приміщенні втрачають вологу. Знесені літом більше втрачають в вазі порівняно з яйцями знесеними зимою. Дрібніші втрачають відносно більше чим великі. Перевищення терміну зберігання яєць веде до смерті зародка ще до початку їх насиджування чи закладки в інкубатор. Збільшує кількість умовно незапліднених яєць.
Яйця зберігають в бочці. Пересипають вівсом чи просом. Найкраще зберігаються в грисі. Зберігання пересипаних пшеницею яєць на н\полиці холодильника на протязі 7 – 21 дня забезпечує інкубаційні властивості в 80% яєць.
Яйця несуть в ранкові години. Їх слід вибирати з гнізда ще теплими, кожні 2 години, щоб не підмерзли.
Чим дрібніша порода гусей тим вища її яйценоскість. Яйця від гусей цьогорічного віку дуже дрібні 90-100 гр, молодняк з них звичайно слабкий, не життєздатний. Розміри яйця часто передаються по спадковості.
Щоб гуси не їли яйця, давати мінеральний харч крейду пісок.
Молодняк годований великою кількістю білкового їдла, яйця несе великі, але може випадати яйцевід.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Зупинка яйцекладки

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:19

Зупинка яйцекладки.
Яйцекладку зупиняє стрес. Молоді гуси можуть побоюватись господаря і тим отримати стрес. Від стресу гуси можуть скидати перо, чим зупинять яйцекладку.
Перестають нестись в створених єкстримальних погодних умовах. В холодних, темних приміщеннях. Після посилиння притічної вентиляції в гусятнику. При мінімальному, краще дробленому світловому дню, вирівняній температурі повітря в гусятнику і на вулиці, особливо вночі. Обмеженому до 8 год вигулу, - далі спати. Яйця відкладати не будуть при утримані на вулиці на снігу, поки сніг не розтане,.
Відсутність їдла стрес. Зупинить яйцекладку утримання без годівлі протягом 3 днів. Зменшення раціону на тиждень, щоб тільки залишились живі. Годівля протягом тижня однією травою. Максимальне вилучення харчів з вмістом вітаміну"Е".
Гуси на вільному випасі швидко закінчують яйцекладку. Вчасно в своєму гнізді не знеслись і не бажають повертатись з вільного випасу до дому, щоб знести яйце, тому й глушать яйцекладку.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Невчасна яйцекладка

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:22

Невчасна яйцекладка.
Гуси можуть занестись осінню, коли відчують довге тепло, при подовжені світлового дня, якщо на ніч їх залишати в гусятнику. Звичайно, це відбувається з тими, що рано почали нестись зимою. Гусей закрити в темному приміщенні, і кілька день давати лише воду. Можна сніг. Повинні перестати нестись. Потім гусям давати по трохи вівса і овочів.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Дезинфекція яєць

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:24

Дезинфекція яєць.
Інкубаційні яйця від невідомого табуна перед закладкою на інкубацію дезенфікують спец. розчином
- бромосепт 0,08% чи
- віроцид 0,1%.
Розчином заправляють опричкувач і оприскують до повного намочення шкаралупи.
Перед вилупленням пташат забираємо незапліднені яйця та бовтуни і повторюємо зрошення , але вже використовуємо теплий розчин.
Коли серед інкубованих яєць є багато бовтунів. Кожні три години , поки пташата не почали висихати злегка зрошуємо з пульверизатора йодинол. Він добре зменшує мікробне забруднення.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Яйцекладка и инкубационные яйца гусей

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:27

Інкубаційні яйця.
Інкубаційні властивості зберігаються при температурі +(5-8) градусів. Холодні яйця не страшно. Льодяні яйця звичайно дають тріщини в шкаралупі,- при замерзані вміст яйця розширюється.
При температурі (+4) градуси яйця можуть підмерзати. Їх не можна залишати в гнізді при температурі, нижчій 0 градусів. При яйцекладці в кінці січня потрібно постійно заходити в гусятник кожні 15 хв, особливо з самого ранку. Інкубаційні якості яєць від гусок переярок вищі за яйця молодок.

Щоб вивелись несушки, вибирають більш круглі яйця, з продовгуватих, витягнених яєць частіше виводяться самці.
Пташата виведені з різних за розміром яєць, при добрій годівлі потім не відрізнити.
Заплідненність яєць.
Коли гуси живуть одним табуном, по першому виводу видко який в цьому сезоні в середньому буде оплід. Добрій заплідненості яєць, сприяє годівля цільним ячменем.
Попередньо визначають заплідненність яєць. Запліднені, як правило, остані з знесених яєць. В спеку, а це як правило, час завершення яйцекладки, заплідненість яєць різко падає.
Яйця заплідненюються в яйцеводі. Спочатку відбувається овуляція перший мейотичний поділ зародку оогенез. Через 30 хв після овуляції йде другий мейотичний поділ і запліднення. Запліднене яйце стає багатоклітинним. Через 4 год після овуляції наступає фаза дроблення, утворюється плоский подвійний шар клітин – бластодерма.
Довжина яйцеводу в період яйцекладки становить 97 – 147 см. Швидкість руху сперматозоїдів 1,5 – 2,0 мм за хвилину. Крипти слизвої нижньої частини лійки яйцевода матково-піхвого зчленування головне місце тривалого зберігання сперматозоїдів. Звідси вони поступово виходять в просвіт яйцевода. Піднімаються в верхню частину його, для запліднення яйцеклітин. Лійки сперматозоїди досягнуть за 125 год, зустрінуть там яйцеві клітини і запліднюють їх. Рекомендований збір яєць після штучного заплідлнення на протязі 6 – 9 днів.
Заплідненність яєць.
Ембріон не активний, коли знаходиться при температурі нижче 25,50 це фізіологічний нуль. Нормальна температура зберігання яєць 10 – 180.
Через 24 год інкубації яйця кладуть горизонтально, щоб зародок сплив догори. Потім повертаємо тупий кінець яйця вверх, гострий мимовільно повертається вниз. Підносимо до вікна овоскопа і повільно 2 – 4 рази яйце похитуємо.
Під овоскопом в доброму заплідненому яйці на поверхні жовтка видко темну невелику пляму зародкового бластодиску діаметром 5 – 8 мм завжди направленого вверх. Судини можна не побачити, особливо, коли овоскоп слабкий. Коли бути більш точним, в заплідненому яйці зародкова пляма називається бластодермою, в незаплідненому вона носить назву бластодиску. Через 24 год в перший день інкубації, яйце кладуть горизонтально, щоб зародок сплив вверх. Потім яйце беремо пугою вверха, гострим кінцем вниз і підносимо до овоскопа з потужним джерелом світла і повільно похитуємо яйце. В запліднених яйцях при 2-4 разовому повільному похитуванні в центрі жовтка, на його поверхні дещо ближче до повітряної камери перекочується – мала горошинка, добре розвинений зародковий диск (бластодиск). Це ясно виражена бліда, світла, напівпрозора, темна, рухома пляма чи крихітний кружечок діаметром. 2– 7 мм інколи обмежена з однієї сторони світлою смужкою. Яйця з великими і видимими бластодисками частіше дають хороший і раній вивід. Коли зародок слабкий, - бластодиск малий, дуже ясно чи взагалі не видимий. Спочатку зародок це цятка. В заплідненому розбитому яйці жовток як півкуля лежить на білку, і чітко відмежований від нього. Овоскопічно жовток контурується темноватою не різко окресленою плямою. Розташовується дещо ближче до повітряної камери, займає майже центральне положення. Повільно відходить від свого місця при обертані, і повільно повертається назад в вихідне положення. Від жовтка відходять два відростки один з тупого, інший з гострого кінців. Коли жовток зміщується до однієї з сторін – таке яйце для виводу не підходить.
Зародок, бластодиск заплідненого яйця біла овальна пляма розміром 3-4 мм, має біляву кайму.
Коли ембріон загинув до інкубації на жовтку видимий бластодиск діаметром 3 – 15 мм, навколо його центру чергуються світлі і темні кільця.
Ембріон загинув в перші 2 дні інкубації - навколо бластодерми з світлим полем, в центрі видима "нова плазма" - овал розрідженого жовтка діаметром до 1 – 1,5 мм з білими тяжами.

Коли яйце світле. В розбитому яйці на жовтку видимий розширений зародковий диск. Такі яйця запліднені - «Бластодерма без ембріона». Була висока температура на ранніх етапах інкубації. Гуси дуже молоді чи дуже старі. Висока температура при дезинфекції яєць. Яйця довго зберігались. Зберігались в незадовільних умовах. Не частий чи не повний збір яєць. Значні перепади температур.
Незапліднені яйця чисті, світяться, повністю прозорі. В розбитому яйці на жовтку видима невелика біла пляма зародкового диску без слідів крові. Неоплід спостерігається частіше в старих гусок.

Штучне осіменіння.
Гуси дуже лякливі. Процедура штучного осіменіння може викликати в них стрес, що взагалі припинить яйцекладку.
- Штучне запліднення в гусок, кожні 4 дні розбавленою 1:3-5 свіджоотриманою спермою. Доза нерозведеної сперми 0,05 мл і розведеної 0,1-0,2 мл з вмістом 30-50 млн сперміїв.
- Штучне запліднення підвищує на 13% як заплідненість яєць так і вивід гусят .
- На початку племінного сезону гусок запліднюють двократно з інтервалом в два дні, повторне осіменіння - на слідуючий день або через день чи один раз подвійною порцією. Збір яєць на інкубацію починають на слідуючий день після другого осіменіння. В подальшому, перші дві третини племінного періоду гусок осіменяють з інтервалом в 7 -- 13 днів, а останю третину один раз в 7 днів з 10 до 12 години дня, після знесення яйця.
Термін осіменіння гусок, а також наявність в яйцеводі яйця на любій стадії формування не впливає на заплідненість яєць, тому гусок можна запліднювати в любий час. Враховуючи, що сперма в ранкові години чистіша, – не так забруднена калом і сечею,- осіменіння краще проводити ранком.
Методика осіменіння.
Сперму оцінюють візуально – за кольором, густиною і об‘ємом повинна бути чиста, молочнобіла, сметаноподібної консистенції. Не придатна з домішками крові, гусячками, смердючим запахом і жовтим кольором.
Розбавлену сперму використовують не довше 20 хв.
Попередньо ділянку клоаки обробляють теплим 35-40 градусів 0,01-0,02% розчином фурациліну.
Найоптимальніша глибина осіменіння 2 – 4 см.
Особа, котра проводить осіменіння, сідає на стільчик
кладе гусака на коліна головою під ліву руку.
Помічник сидить навпроти трохи нижче.
Свій палець і катетер після осімініння кожної гуски обробляють ватним тампоном, змоченим в спирті.
Залишають на плем'я гусаків, котрі виділяють не менше 0,3 мл сперми з концентрацією не менше 0,4 млярд сперміїв 1 мл і рухомістю не менше 60%.
Незапліднені яйця.
Видко відразу на овоскопі. Вони дуже світлі, світяться з середини, як фонарка, –. Вміст такого яйця світлий, абсолютно без нічого, інколи видимий жовток, але без цяток і плям.
В незаплідненому розбитому яйці, жовток лежить на білку і утворює майже рівну з білком поверхню, бластодиск відсутній. Може бути округла цятка на жовтку малого розміру, діаметром 1 – 2,5 мм.
Неоплід частіше спостерігається в старих, жирних гусок, росте при хворобах, переформуванні табуна, пересадці птиці з місця на місце.
З вересня по грудень процент запліднених яєць низький. Найкращі інкубаційні яйця знесені в лютому-квітні. Виведені гусятка попадають на траву і сонце, швидко дозрівають. Гусята виведені на початку квітня ростуть швидше і виростають більші. Добре з цих гусят залишати на плем'я. З травневих яєць вивідимість знижується.
Вибирають на інкубацію свіжі овальні, яйця з чистою, гладенькою без поясків рівномірно просвічуваною шкаралупою, без значних горбочкових відкладень кальцію, з темнозабарвленим жовтком і білком без плям.
Яйця збережені в холодильнику виводять більш міцніший молодняк.
Для уникнення дефектів яєць за тиждень до їх збору, в харч вводять риб'ячий жир або нерафіновану олію, білковий підкорм – хлібопекарські дріжджі 7 – 10 гр на голову. Забезпечує добрі інкубаційні властивості яйця термінове введення тривіту, чиктоніку,–згодовуваня 50% зерна пророщеним, додавати гускам до зерна значної кількісті сіна тіньової сушки, сушеної молодої кропиви, силосу, моркви, буряка, гарбуза, картоплі.
Інкубаційна якість найбільше залежить від якісної годівлі племінного табуна. Зниження інкубаційних якостей до кінця племінного сезону наслідок значної втрати маси гусей. Годіваля ячменем утворює шкаралупу, яку гусятку важко продовбати.
Яйця знесені гусками в час лікування антибіотиками, причина народження калік.
Тільки знесене яйце ще не готове до інкубації, має температуру тіла птиці, не сформовану повітряну камеру (пугу). Яйце мусить добре вистигнути. Вміст яйця зменшується в об'ємі. В тупому кінці яйця шкаралупа має більше пор, де через різницю температур з'являється пустота, яка заповнюється повітрям, утворюючи повітряну камеру. Запускаються процеси готовності початку ембріогенезу. Процес продовжується біля двох годин.
Гуска несеться через день, за місяць зносить 12 – 15 яєць. Вже знесені в гнізді добре накриває. Гуси відкладають яйця з температурою +40-41 градус. Сідаючи в гніздо, вона проводить в ньому деякий час. До початку насидження в квочки не сформувана насиджувальна пляма, тому прогріти знесені яйця до температури запуску ембріогенезу – 37,8 градусів не зможе, але вона перевертає їх своїми лапами. Тривалість зберігання яєць залежить від якості годівлі і зберігання племінного табуна. Добавки в їдло навіть невеликої кількості трави значно підвищує вивід гусят.
Застосування ртутно-кварцевої лампи недоцільне. Лампа утворює ультра фіолетове проміння з різною довжиною хвилі. Спектр його дуже близький до спектру рентгенівського. Отже, вплив на зародок яйця такого опромінення однозначно негативний. Хоча багато джерел рекомендують для достатнього утворення віт.Д, стимуляції розвитку і підвищення життєздатності зародків, інкубаційні яйця опромінюють ртутно – кварцевою лампою. Лампу встановлюють на віддалі не меншій 40 см. Тривалість опромінення з віддалі не меншій 40 см становить 2 – 30 хв.
Оброблені яйця зберігають порівняно хороші інкубаційні властивості до 30 діб. Миті яйця бажано закласти в інкубатор швидше. Білки яйця мають антимікробну дію, гальмують розвиток гнильних процесів. Яйця обробляють розчинами без важких домішок. Пори яйця мають вигляд лійки, ззовні закриті білковим корком. Декотрі з дезинфікуючих засобів проникають в яйця, і в вигляді плівки можуть частково перекрити пори. Такі засоби, як бактерицид, біцид мають сотовидну структуру, суцільна плівка віроциду обмащує стінки пор і не проникає в яйце.
Забезпечення інкубаційних якостей яєць.
Транспортування яєць. Після знесення яйця не бажано транспортуват на протязі доби. Яйця слід транспортувати дуже оберажно. Тряска небезпечніша для старих яєць, - обриваються канатики в жовтка.
Використовувати глибоку ємність. Насипати в ню любе цільне зерно. В зерно яйця повністю занурити . Зерно амортизує любі поштовхи. Перед інкубацією такі яйця слід витримати 12 год, потім вже закладати в інкубатор.
Зберігання інкубаційних властивостей. При зберіганні яйця щодоби втрачають 0,2% ваги. Так знижується питома вага яйця. Розпадається лізоцим білка, втрачаються бактерицидні властивості. З старих яєць реально знижується якість виведеного молодняка. Перевищення термінів зберігання яєць за кожну добу подовжує термін інкубації на 30-45 хв.
Збереження вологи один з найважливіших показників забезпечення інкубаційних властивостей яєць.
Гусячі яйця зберігають тільки в горизонтальному положенні, тупим кінцем спрямовують дещо вверх.
В герметично зав’язаному щільному поліетеленовому пакеті яйця зберігають інкубаційні властивості на нижній полиці холодильника (для овочів та фруктів) 3 тижні. В поліетеленовому мішку волога в яйці зберігається, яйце не зсихається.
Зберігають і в паці з пшеницею тупий кінець яйця направляємо вверх. Температура приміщення 12 – 15 градусів. занурюємо їх в сухе зерно практично до до половини так, щоб тупий кінець був над зерном. Яйця періодично перевертаємо. Зерно також втримує вологу і інкубаційна якість яєць не втрачається. Зберігання в зерні, самий хороший спосіб.
При майже нульовій температурі – вивід не знижується.
Прогрівання яєць в перші 12 – 16 годин з послідуючим охолодженням підвищує процент виводу гусят. Перерваний розвиток зародка може знову продовжитись і проходити нормально не менше 10 діб після прогріву. Прогріті на протязі 5 – 7 год підвищують вивід до 10% на протязі 20 діб. В цьому періоді притаманна можливість багатократних перерв в розвитку зародка. Короткочасні прогрівання і послідуючі більш тривалі охолодження подовжують термін зберігання до 20 – 25 діб. Через 20 діб зберігання після прогрівання через день, послідовно на протязі1, 2, 3 днів по 4год – вивід зростає. Щоденне 2 – 3 год прогрівання, так як це гріє несучка під час яйцекладки і коли розсиджується.
Перед закладкою в інкубатор, яйця підігрівають при кімнатній температурі 5 – 6 год.
Інкубаційні якості яєць, через 10 день зберігання різко падають. При тривалому зберігані яєць більше 3 днів, раз в 3-4 дні їх щоденно перевертають на 90 – 180 градусів гострим кінцем вниз , щоб зародок не прилип до оболонки і жовток не присох до стінки яйця. Вдвічі подовжує термін зберігання яєць щоденне їх перевертання, особливо взимку, при температурі плюс 5 градусів, - в легких порід до 20 – 30 днів і довше, та до 15 діб в важких порід.
Зниження температури до плюс 5 градусів, не впливає на життєздатність зародків гусей.
При зберіганні яєць більше 10, не довше 20 діб підігрівання кожні 5 – 10 діб в розігрітому інкубаторі, сприяє 100% виходу пташат, з температурою 37,5 -38 градусів, відносній вологості повітря 65-70 процентів на протязі 6 - 8 год відновлює вологість. Пробуджується розвиток зародка. Потім відразу виймаємо з інкубатора і відразу несем на склад з послідуючим пуступовим охолодженням. Де зберігаємо при температурі 8 – 120 і відносній вологості 75 – 80%. Можна прогрівати до температури 37,8 - 38 градусів кожні 2 – 3 дні. Перший підігрів проводять на другий на пізніше 4-го дня після знесення.
Якщо яйця не підігрівали в перші 4 дні, тоді перший, так і послідуючі підігріви після 3 –10днів зберігання знесених яєць вже неефективні, і можуть навіть сприяти прискоренному старіню яєць. Без таких ламп яйця прогріваються в інкубаторі чи під ел.лампою, але зберігати їх можна лише 20 днів.
Після кожного підігріву, до чергової закладки в інкубатор, яйця відразу переносять в прохолодне місце з температурою 8-12 градусів , вологості 83-85%, кратності вентиляції рівній 5, де зберігають в горизонтальному положенні гострим кінцем направленим вниз, щоб вміст яйця не тиснув на повітряну камеру. Добре зберігаються яйця пересипані пшеницею. Пшениця тримає стабільну температуру на потрібному рівні.
При температурі 25 – 30 градусів, починає розвиватись зародок. При зберігані з нульовою температурою зародок гине через 10 діб. А при темперратурі +10 градусів зберігає життєздатність до місяця. Яйця котрі зберігають при температурі +6 - +18 градусів, відносній вологості 75–80% до 10 діб дають вивід 72, %, при подовженні його до 15 діб вивід становить 53,7%, 20 денне зберігання дає 32,7% виводу, зберігання 25 діб вивід глушиться повністю. – В свіжих яйцях без прогріву і перевертання забезпечуються інкубаційні властивості на термін приблизно рівний 1'3 терміну інкубації – 12 діб... Вивід після цього терміну зберігання падає щоденно на 5 -10%.
З примерзлих яєць гусята не виводяться. Не залишають в гнізді яйця при температурі в гусятнику нижче «0»градусів.
Літом знижує інкубаційні властивості яєць температура вища 27 градусів, - включається неповноцінний розвиток. Яйця стають умовно не запліднені.
За час інкубації, маса яйця падає на 12-13%. Свіжі яйця утворюють кращі зародки.
З яєць, що очікували 6 – 7 днів зародок розвиваються повільніше.
Збіднення кисню в середовищі зберігання яєць, затримує старіння яєць. Старіння зв'язане з поглинанням структурами яйця кисню, процесами окислення в жовтку і білку.
Старі яйця мають глянцевий блиск - блищать. Свіжіші яйця матові , з товстим, структорованим по типу піраміди шаром білка. Білок охороняє жовток від прилипання до білкової оболонки.
При зберіганні більше 3 - 5 днів, один раз в 3 – 4 дні перевертають один раз в добу, щоб попередити прилипання зародка до шкаралупи.
Неоднорідна якість яєць наслідок дуже тривалого зберіганя, хвороби, чи стресу в племіному табуні.
Для попередження розтягнення в часі виводу, яйця калібрують. З мілких яєць виводяться раніше, з великих пізніше.
Загрозливі життю зародків процеси виникають при температурах 25 і вище градусів.
Коли яйця лежать на боці і їх періодично не перевертати, -- жовток поступово наближається до шкаралупи, зміщується, а потім взагалі прилипає до оболонки.
Яйця складають ярусами. На перший шар яєць кладуть шар туалетного паперу. На цупкий папір чи картонку, далі знову яйця. Ярус за ярусом. Потім все заклеюємо скотчем в двох місцях, щоб випадково не відпала верхня картонка, -- можна зразу всі яйця за раз перевернути.
Інший метод перевертання. Паку з складеними яйцями ставимо одним кінцем на підставку під кутом 45 градусів. Один раз в добу яйця з пакою розвертаємо задом на перед. Відбувається необхідний поворот яєць.
Можна зберігати і в мішках з газонепроникних полімерних плівок , які заповнюють азотом. Кожне яйце запакувують в пакет і зберігають в горизонтальному положені, підвищують вологість невеликою кількістю охолодженої, перевареної води. Яйця зберігають і в пластиковій яйценосці.
На дно наливають дещо води, щоб не зсихались. Та вологість краще не підвищувати для попередження росту грибкових пор.
Ставимо яйця гострим, а не тупим кінцем вверх. Яйця ніби підвішені в повітрі. Проблем з диханням не виникає. Ставимо в холодильник у відділення для яєць, яке має свою нещільну кришку. Холодильник сухий, тому знизу підливаємо воду. І цього вистачає.
Для зберігання яйця кладуть в погріб, підпілля. Є багато народних методів зберігання навіть до 4-х місяців.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Квочка

Сообщение leonid » 19 июн 2013, 11:38

Квочка.
Квочкою стають гуски, виведені гусаком з гусей котрі насиджують.
Квочками вибирають не дуже важких, більш спокійних, краще перевірених попередніми роками гусей. Однорічні гуси сідають висиджувати пізно, чи взагалі не хочуть сідати. Інколи проходить два роки, щоб знайти квочку з молодих гусей. Легкі породи в основному несуть яйця, але не насиджують їх.
Природне виведення пташат можна застосовувати, коли є багато місця в гусятнику. Кожна гуска вибере собі окреме місце і буде насиджувати. Сідають насиджувати, коли звичайно знесуть достатньо яєць.
Гуска швидше сідає коли, яйця з гнізда відразу не забирають, можна ставити в гнізда замість яєць муляжі. Гуси як несуть яйця в пусте гніздо, то взагалі не сідають. Гуски насиджують в тому гнізді де і неслись. В разі переміщення гнізда, гуска може відмовитись насиджувати і залишає гніздо. Часто вона покидає нове гніздо і не переходить на інше місце, або взагалі перестає насиджувати. Щоб квочка сіла, підстилку в гнізді не міняють. Кури можуть злякати гуску в гнізді, і вона покине насиджувати. Гуси хай несуться де заманеться. Коли вже гуска сідає насиджувати, вхід інших гусок до квочки закривають. В такому випадку інші будуть нестись в інше місце. Вилуплених гусят разом з квочкою забирають в зовсім інше місце. Можна відгородити спеціальний загін як для квочок, так і для кожної сім'ї.
Для одночасного виведення гусят всіма гусками і утворення одного табуна всі знесені яйця з гнізд під час яйцекладки постійно вибираєм. Знаємо приблизне число яєць, що може знести кожна гуска. При знесені останіх яєць останньої з гусок, стимулюємо інстинкт насиджування, - до початку насиджування в всі гнізда кладемо приблизно по 10 муляжних яєць.Для забезпечення одночасного виведення гусят від всіх гусок і створення одного загального табуна, - виявивши інстинкт насиджування в 1 – 2 чи більше гусок, садимо їх на підклади. Гуски сидять на підкладах до того часу, поки інші не закінчать яйцекладку і захочуть ставати квочками.
Індичок садять на гнізда спочатку підкидають пробні яйця. Накривають їх корзиною і так тримають 2 доби. Випускають з гнізда лише для годівлі і пиття. Коли тільки індички заквокають, підкладають під них добрі яйця. Під індичками завжди дуже добре виводяться гусята.
Під гуску, індичку кладуть 9-15 яєць, під качку 8-10, під курку 5-7 яєць.
На 8 день насиджування з під гусок забираємо всі незапліднені яйця. На їх місце кладемо яйця з живим зародком від других гусок. Таким чином частину гусок звільняємо від насиджування і пускаємо в загальний табун, де через 7-8 днів вони відновлюють яйцекладку. Важливо, щоб до кінця 2-го циклу, гуси не бачили гусаків, так як це веде до припинення яйцекладок.
Перед закладкою яєць гніздо дезинфікують 2% каустичною содою чи 2% хлорним вапном. На дно кладуть солому. Під підстилку насипаємо шар мілкої золи перемішаний з персидською ромашкою чи гірким полином. Це попередить появу паразитів.
Гуска починає виривати насиджувальну пляму на животі, накладе повне гніздо пуху і тривало затримується в гнізді – гуска готова для насиджування. Добра квочка дре багато пір'я в гніздо і сідає насиджувати напротязі тижня. Яйценосні гуски можуть пух наривати і продовжити нестись, як два дні сидить, не сходить з гнізда. Такій квочці пора яйця підкладати. В квочки, особливо в порід з щільним пухом, наприклад, Легарт – Датський, є потреба в вищипуванні пір'я на животі для утворення насідної плями. Дуже щільне пір'я не дає можливості в прогрівані яєць. Яйця тоді можуть завмерти.Дотик яйця до вискубаної плями квочки покращує тепловіддачу.
В приміщення з квочкою гусаків не впускають. Хоча для насиджування гусак для насиджування може заганяти гусок. В гусятнику де висиджують не повинно бути будь-яких запахів. Для насиджування, гнізда ставлять в дещо затемнене, сухе, прохолодне, чисте місце. Гуска затримується в гнізді більше 3 діб це вже початок насиджування.
Всі підкладки під квочку краще робити в темноті, тихо без різких рухів, обережно її припіднімати. Створюють спокійну обстановку, тишу, не яскраве світло.
Саму гуску при цьому в гнізді накрити днів на 3 ящиком з рейок, щоб гуска могла сидіти піднявши голову, але встати їй було б не зручно. Кілька днів випускати поїсти під наглядом, а на третій день її з яєць вже не зігнати.
В перші 2 дні квочку не турбувати, навіть коли вона не сходить з гнізда, не їсть.
Надійна квочка при наближені людини не сходить з гнізда, а лише розпускає крила, шипить, гелгоче. Як тільки її посадили, зразу підбирає яйця під себе і спокійно сидить на них. Коли квочка тривало не повертається в гніздо її заганяють на яйця.
Квочка при оптимальній кількості яєць, сидить на яйцях і не розпускає крил. Кількість яєць повинна бути непарна, так вони краще розташовуються під квочкою. Слідкувати, щоб яйця під насідкою не були сховані в соломі.
Гусці квочці дають можливість на 15-20 хв покупатись в воді. За цей час яйця вистигнуть незначно і це не відіб’ється на виводі Коли водойма далеко, в пташнику ставимо посуду з водою, щоб птаха могла змочитись в воді. При відсутності водойми яйця не рідше 1 разу в тиждень зволожують водою чи занурюють в воду з температурою 19 – 22 градуси не витирають і знову кладуть під квочку для виводу гусят.
Через 3 тижні інкубації для попередження розкльову яєць з повністю сформованим зародком внаслідок нестачів в їдлі твариних білків. Квочці додають тваринні продукти сир, молоко, кисле молоко, сирватку . та інше.
Квочка з пташатами обмінюються сигналами за дві доби до виводу, що допомагає пташатам краще пристосуватись в довкілі. Всього виявлено різних 11 таких сигналів. На виводі квочки не спокійні. В цей період з гнізда їх не знімають. Для виводу гусят, квочки інколи самі дуже делікатно лапами роздушують шкаралупу, попередньо змочивши її водою. Припіднімаючись, квочка пропускає вилуплене пташа до краю гнізда. Вивединих з під квочки не забирають до повного підсихання і втягнення пуповини.
Буває квочка дуже добра, але розчавлюють яйця і вилуплених гусят, це буває від стресів, що квочок турбують.
Щоб яйця залишались не розчавленими їх слід запхати в оболонку з під цукерків по типу "Кіндер сюрпризу".
Для спрощення вирощування добових гусят виведених в інкубаторі, за 3 – 4 доби до придбання гусят, під квочку кладуть яйця підклади, потім куплених підпускають під квочку. Підпускають гусят до гуски вдень, коли в гнізді лежить кілька поганих, не надзьобаних гусячих яйця.
Гусят до гусок підпускаємо через 2 - 3 дні, як окріпнуть і стають не такі ранимі. Для підкладання гусят спочатку табун відганяють від квочки. На день даємо можливість квочці заспокоїтись. Для інкубаторських добових за 3 – 4 доби до придбання гусят, під квочку любого виду птиці кладемо яйця підкладищі. З інкубатора краще брати добових гусят, під квочку підкладають відразу, хоча би на ніч. Коли стемніє, ввечері йдемо до квочки з 1 – 2 гусятами. Забираємо з під квочок яйця підкладці. І без світла підсовуємо гусят гусці під крила, щоб за ніч гусята звикли до квочки. Коли все добре і гуска, почувши писк гусят почне ніби припіднімати крила в складеному вигляді, намагаючись підгребти гусят під себе. Гусятко від страху буде намагатись втікати. Наша наполегливість, відсутність світла повинні допомогти. Після прийняття гусятка, під квочку підсовуємо всіх гусят. Даємо ще 1 – 2 дні, щоб освоїлись. Сильно агресивних кваочок, перед підсадкою пташат, можна заспокоїти, вливши в дзьоб по кілька десятків грам горілки.
Коли ж гуска клює гусятко і не приймає його, засовуємо гусці в поперек дзьоба в ніздрі широке перо зрізане з її ж крила. Перо обрізаємо так, щоб вставивши поперек дзьоба, воно при погляді вперед закривало б гусці очі. Операція для гуски не болюча. Гуску з вставленим пером, щоб не втекла, перекладаємо в корзину з кришкою. В корзину засовуємо і гусятко. Дзьобати гусятко квочка вже не зможе, так як воно для неї стає невидимим.
Коли гуска сидить спокійно, чекаємо ще добу поки звикнуться. Потім без поспіху, обережно пробуємо випустити з корзини спостерігаючи за поведінкою квочки. Коли бачимо, що прийняла гусятко пробуємо підпустити решту гусят. Як прийняла, хай кілька днів до 2-х тижнів поводить гусят. Перші 2 доби гусок з гусятами на вулицю не випускаємо, щоб окріпли.
Квочку з гусятами краще пустити за перегородку. Гусака садимо так, щоб лише бачив гуску з гусятками, але не зміг до них підійти. Гусак озвірілий від пропажі гуски буде дуже радий її поверненю, і може потрясти гусят, а потім з ляку може їх і подовбати. Через 10 – 12 днів гусята окріпнуть і стають не такі ранимі. з'єднуємо всіх з гусаком і повертаємо всіх в табун. Ще на протязі 2 – 3 діб спостерігаємо, як ведуть себе гусаки. Коли всі гуси звикнуть до нового поповнення, турбуватись за гусят нема потреби. Гусята знаходяться під надійною опікою.
Щоб квочка добре ростила малят, вона повинна добре розсидітись. Гусак відразу повинен бути з сім'єю. Обмежує бажання гусака(гуски) дзьобати гусят засунення в носові отвори гусака пір'я так, щоб воно в якійсь мірі обмежувало видимість їх об'єкту нападу.
Для вирощування добових інкубаторських гусят квочкою, за 3-4 дні до придбаня гусят, під квочку кладуть яйця поклади. Потім куплених гусят підкладають під квочку.
За 2 дні до підпускання гусят з гускою на подвір'я не випускають навіть в хорошу погоду. Виводок тримають в теплому приміщенні, щоб окріпли.
Квочки інших видів птахів, можуть водити гусят до 3-4тижневого віку.
Коли квочка не потрібна. Вводимо її в стрес. Курку можна покупати в прохолодній воді 2 – 3 рази на день, краще кожні 2 – 3 години. Після купання підвісити в сумці на висоті метр від землі. Можна прямо в сумці і купати. За 3 – 4 дні такої процедури її гормональний стан зміниться, і воно перетвориться в звичайну птаху, і за 10 днів знову почне нестись.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Re: Зупинка яйцекладки

Сообщение Вадик 2013 » 19 июн 2013, 14:37

У меня в этом году гусли неслись ужасно, понесутся не много перестанут, потом обратно, а одна снесла яиц 10 наверно и не несется уже больше 2-х месяцев, буду рубать их, а самых нормальных оставлю и куплю им "жениха".
Скромный Царь

"Делай то, что хочешь. Делай то, что считаешь правильным. Тебя все равно будут осуждать до конца жизни"
Аватар пользователя
Вадик 2013
Почётный фермер
Почётный фермер
 
Сообщений: 9779
Зарегистрирован: 05 июн 2013, 21:07
Откуда: Украина, Днепропетровск
Вид фермерской деятельности: Козоводство, птицеводство, свиноводство, кролиководство, КРС...
Имя: Вадим
Место проживания: Днепропетровск
Пункты репутации: 2587
ПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенный

Re: Зупинка яйцекладки

Сообщение leonid » 23 июн 2013, 10:02

Вадик 2013 писал(а):У меня в этом году гусли неслись ужасно, понесутся не много перестанут, потом обратно, а одна снесла яиц 10 наверно и не несется уже больше 2-х месяцев, буду рубать их, а самых нормальных оставлю и куплю им "жениха".



Вадиме, вітаю Вас. Думаю Ви маєте дуже гарну породу гусей, - домашні гуси. Вони несуть по 10 - 15 яєць і сідають насиджувати. Коли Ви забираєте з гнізда всі яйця вони не насиджують, а вимушені робити перерву, так як Ви і пишите на 2-3 тижні і знову заносяться.
Я знаю таких гусей, що за сезон роблять по 3 кладки яєць, і виводять за сезон 3 рази гусят.
Промислові породи гусей несуть багато яєць, але часто не насиджують. Рефлекс насиджування в таких гусей різко пригнічений, або ж виключений цілком. Вони можуть навіть 2 - 3 тижні насиджувати, а потім встають і йдуть геть від гнізда.
Правда, промислові породи гусей такі як тулузька порода насиджують і виводять гусят.
leonid
Фермер
Фермер
 
Сообщений: 222
Зарегистрирован: 18 июн 2013, 07:32
Вид фермерской деятельности: не заполнен
Имя: Леонид Алексеевич
Место проживания: Украина
Пункты репутации: 520
ДоверенныйДоверенныйДоверенный

Re: Зупинка яйцекладки

Сообщение Вадик 2013 » 23 июн 2013, 14:15

leonid писал(а): Вадиме, вітаю Вас. Думаю Ви маєте дуже гарну породу гусей, - домашні гуси. Вони несуть по 10 - 15 яєць і сідають насиджувати. Коли Ви забираєте з гнізда всі яйця вони не насиджують, а вимушені робити перерву, так як Ви і пишите на 2-3 тижні і знову заносяться.
Я знаю таких гусей, що за сезон роблять по 3 кладки яєць, і виводять за сезон 3 рази гусят.
Промислові породи гусей несуть багато яєць, але часто не насиджують. Рефлекс насиджування в таких гусей різко пригнічений, або ж виключений цілком. Вони можуть навіть 2 - 3 тижні насиджувати, а потім встають і йдуть геть від гнізда.
Правда, промислові породи гусей такі як тулузька порода насиджують і виводять гусят.


Добрый день Леонид Алексеевич, спасибо большое за ответ, у меня в том году 4 гусыни нанесли яиц на 100 гусят с хвостиком, а в этом 5 и 10 с хвостиком гусят.
Скромный Царь

"Делай то, что хочешь. Делай то, что считаешь правильным. Тебя все равно будут осуждать до конца жизни"
Аватар пользователя
Вадик 2013
Почётный фермер
Почётный фермер
 
Сообщений: 9779
Зарегистрирован: 05 июн 2013, 21:07
Откуда: Украина, Днепропетровск
Вид фермерской деятельности: Козоводство, птицеводство, свиноводство, кролиководство, КРС...
Имя: Вадим
Место проживания: Днепропетровск
Пункты репутации: 2587
ПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенныйПовышенный

След.

Вернуться в Гуси

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Bing [Bot], Google [Bot], MailRu [Bot], Yahoo [Bot], Yandex [Bot], Димаc